Incercind o privire de ansamblu asupra evenimentelor muzicale ce au marcat anul 2005, pe care le-am detaliat, de altfel, saptaminal in paginile revistei, se contureaza pregnant doua aspecte definitorii – avalansa festivalurilor si generoasa reprezentare a creatiei enesciene (in concerte, spectacole, simpozioane sau aparitii editoriale), onorind cum se cuvine „Anul Enescu“.
- Festivaluri, festivaluri
Fara a ma opri cu deosebire asupra unor repere, se cuvine subliniat faptul ca, pe de o parte, festivaluri de traditie desfasurate in marile centre culturale au atras un public extrem de numeros, dornic sa asculte marea muzica universala in interpretari de cele mai multe ori de reala valoare, iar, pe de alta parte, aparitia unor noi manifestari de gen, in special in sfera muzicii contemporane, un exemplu in acest sens fiind „Zilele muzicii SNR-SIMC“, desfasurate in perioada 18-21 decembrie (propunind, intre altele, si debutul Ansamblului devotioModerna, condus de Carmen Cirneci). Acestea s-au adaugat „Saptaminii muzicii noi“ (ultima saptamina din mai), care, din 1990, se adreseaza iubitorilor creatiei moderne, propunind intilniri interesante cu artisti romani si straini de notorietate. De asemenea, MultiSonicFest (dedicat „fenomenului fusion“), care, ajuns la cea de-a doua editie, ramine unicat in viata noastra muzicala, prin spectacole in care artele se imbina in forme sofisticate, indelung elaborate sau improvizatorice (harmonic-chant, electro, jazz, contemp experimental, cyber-glove &sensorlab music, free-improv, dans, body painting si video performance). Daca, in acest demers, invitati straini au colaborat cu solistii nostri, dar in special cu ansamblul Pro Contemporania si cu Grupul de muzica si dans contemporan Inter-Art, cele doua excelente formatii s-au regasit si in celelalte manifestari dedicate muzicii moderne, alaturi de apreciatele ansamblur