Dupa patru ani de controverse, in luna aprilie vor fi demarate lucrarile la cea mai mare investitie a Capitalei, Pasajul Basarab, dupa ce saptamana aceasta municipalitatea a primit avizul de mediu, ultima autorizatie necesara inaintea demararii licitatiei pentru stabilirea constructorului.
Documentul intra in vigoare efectiv daca timp de 20 de zile nimeni nu contesta modul in care a fost acordat. Primaria Capitalei vrea sa organizeze licitatia pentru constructia pasajului in luna martie, unul dintre cele mai importante criterii in alegerea firmei fiind termenul in care aceasta se angajeaza sa termine lucrarea. PMB vrea sa inceapa constructia pasajului la sfarsitul lunii aprilie, iar traficul va fi inchis pe zonele Titulescu, Orhideelor si Grozavesti timp de doi ani. Investitia va costa 139,5 milioane de euro fara TVA si va dura trei ani. Autoritatile au facut o singura concesie locuitorilor din zona Titulescu. Constructia va incepe din celalalt capat, din zona soselei Grozavesti si a Splaiului Independentei, partea dinspre bulevardul Titulescu urmand a fi realizata ultima. Proiectul a fost propus municipalitatii in urma unui studiu realizat in 1998 de specialisti japonezi, pentru descongestionarea traficului urban si dezvoltarea retelelor de circulatie din Capitala. Pasajul Basarab porneste din Soseaua Nicolae Titulescu, traverseaza linia de cai ferate de la Bucuresti-Basarab, apoi supratraverseaza Bulevardul Dinicu Golescu si Calea Plevnei, Soseaua Orhideelor, traverseaza raul Dambovita si coboara in Soseaua Grozavesti.
Pe partea cu Nicolae Titulescu, pasajul coboara pe langa blocuri, ajungand la intersectia Titulescu cu Banu Manta, unde se sfarseste intr-o giratie. Constructia pasajului - a carui durata de realizare este de aproape doi ani - va incepe din zona Grozavesti. Pasajul va avea o lungime de 1.900 de metri, din care suprafata propriu-zisa a p