- Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare este interesata de CFR Marfa, una dintre ultimele companii importante care vor fi vandute de statul roman
- BERD vrea sa acorde companiei un credit pe termen lung, care sa fie convertit in actiuni la data privatizarii
- Ministerul Transporturilor a confirmat ieri ca se afla in discutii cu banca pentru a finaliza acest proiect
CFR Marfa este una dintre putinele societati importante din portofoliul statului care mai sunt de privatizat. Ieri, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a anuntat ca va acorda asistenta Ministerului Transportului pentru privatizarea operatorului feroviar si, mai mult, ca intentioneaza sa acorde un credit pe termen lung care, la momentul privatizarii, sa se transforme in actiuni. Dupa cel mai recent exemplu al BCR-ului, implicarea institutiei financiare in privatizarea CFRM este un semnal bun, pentru ca va duce la cresterea cotei de piata a marelui operator feroviar romanesc.
Ministrul Transportului, Constructiilor si Turismului (MTCT), Gheorghe Dobre, a anuntat ieri, intr-o conferinta de presa, ca in domeniul infrastructurii rutiere si feroviare va dezvolta, in colaborare cu BERD, proiecte in valoare totala de 800 de milioane de euro. El a precizat, de asemenea, ca BERD va acorda asistenta MTCT pentru privatizarea CFR Marfa (CFRM) si pentru dezvoltarea de proiecte din sectorul infrastructurii rutiere in parteneriat public-privat. "Vrem sa luam in discutii cu BERD si privatizarea CFR Marfa si suntem in discutii sa gasim solutia cea mai buna pentru privatizarea acestui mare operator feroviar", a declarat Gheorghe Dobre.
"Interesul BERD in ceea ce priveste CFRM este sa dezvolte compania, astfel incat valoarea ei comerciala sa atinga cea mai mare cota posibila. Compania trebuie sa fie eficienta pe viitor, pentru ca, dupa aderare, in