- Politia este prima institutie care s-a hotarat sa spuna in sfarsit lucrurilor pe nume: microbuzele sunt intens folosite in transportul public impotriva legislatiei europene
- Conform Acordului INTERBUS semnat si de Romania in 2000, in Europa acest tip de transport a fost interzis
- In vest sunt folosite numai autobuze si autocare...
- ... la noi alearga pe sosele 18.000 de microbuze autorizate de cei de la Transporturi
Anul trecut, zeci de persoane au fost ucise si peste alte o suta ranite in accidente in care au fost implicate microbuze. Autoritatile, de la Politia Rutiera, Ministerul Transporturilor si pana la Guvern, s-au hotarat sa ia masuri. S-au facut o serie de controale soldate cu amenzi sau dosare penale, dar nu s-a rezolvat problema de fond, legalitatea transportului public interurban cu microbuze. Conform Acordului INTERBUS care a fost semnat si de Romania in anul 2000, in toata Europa acest tip de transport a fost interzis...
Prima institutie care s-a hotarat sa spuna, in sfarsit, lucrurilor pe nume este Politia Romana. La bilantul institutiei intr-o analiza publica se arata ca "dinamica accidentelor grave de circulatie rutiera a cunoscut un trend crescator, inregistrandu-se 6.341 evenimente rutiere (+5,3% fata de 2004), care s-au soldat cu 2.267 persoane decedate (+7,3%) si 5.173 raniti grav (+4,9%). Factorii care au determinat aceasta evolutie au fost intensificarea continua a circulatiei, in contextul dublarii, fata de anul 1989, a parcului de autovehicule si a numarului conducatorilor auto, rata de crestere in anul 2005 fiind de peste 4%, in timp ce infrastructura rutiera a ramas practic neschimbata. Dezvoltarea fara precedent a transportului interurban de persoane, in special cu microbuze, domeniu in care s-au acordat peste 18.000 licente, in pofida practicii europene, unde acest gen