Valoarea pietei mondiale a luxului va atinge in acest an un nivel istoric de 170 miliarde de dolari, fata de 166 miliarde in 2005, revenindu-se la valorile atinse inainte de atentatele din 11 septembrie din New York. Piata japoneza este cea care a adus un aport substantial la cresterea pietei luxului.
Intr-un raport al Merrill Lynch se arata ca nivelul pe care il va atinge piata mondiala a luxului anul acesta va depasi nivelul de 169,9 miliarde de dolari, realizat in 2000. Studiul, difuzat de banca americana cu ocazia summit-ului mondial al modei, gazduit de Palazzo Mezzanotte din Milano, segmenteaza piata bunurilor de lux in functie de mai multe categorii: zone geografice, nationalitatea cumparatorilor, segmentele pietei, precum si in functie de profitabilitate. Segmentul modei de lux continua sa fie cea mai importanta componenta a industriei de lux, reprezentand mai mult de un sfert din totalul veniturilor obtinute. Acest sector este urmat indeaproape de segmentul pielariei si accesoriilor din piele, cu o cota de 17% din piata. Parfumeria si produsele cosmetice de lux au fiecare 12%, subliniind faptul ca atentia acordata ingrijirii corpului atinge pe piata aproximativ acelasi nivel ca si sectorul imbracamintii.
EUROPA, IN FRUNTE. Studiul realizat de Merrill Lynch subliniaza si discrepantele care apar pe piata mondiala a luxului, in functie de zonele geografice si nationalitatea cumparatorilor.
Astfel, Europa realizeaza 40% din vanzarile totale de bunuri de lux, fata de 24% in SUA si 18% in Japonia. Insa, daca se ia in considerare nationalitatea consumatorilor de bunuri de lux, pe primul loc sunt japonezii, cu 26%, si americanii, cu 25%, urmati de europeni, cu 23% din totalul pietei mondiale. Diferenta de 17% (aproximativ 27 de miliarde de dolari) intre vanzarile realizate pe vechiul continent si consumul de bunuri de lux realizat de europeni repre