Soferii bucuresteni vor achita "buvinieta", dar peste doi-trei ani, dupa ce au primit ieri un ragaz de la primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, care sustine ca municipalitatea mai are si alte proiecte in derulare, considerate prioritare.
Taxa ar putea fi asemanatoare celei percepute de Administratia Nationala a Drumurilor (AND) - pentru a putea circula prin centrul Capitalei, potrivit unei initiative municipale aflate in stadiul de proiect.
In opinia municipalitatii, taxa - denumita buvinieta dupa modelul AND, rovinieta - nu este o noutate, ea functionand cu succes si in alte capitale si este considerata o masura de descongestionare a traficului, pe de o parte, iar pe de alta parte de reducere a nivelului de poluare. Initiativa a aparut in urma unui studiu de management al traficului, potrivit caruia instituirea taxei ar putea duce la reducerea poluarii si a traficului in zonele ultracentrale.
Daca ar fi introdusa, soferii bucuresteni ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de modelul, dimensiunile si greutatea vehiculului.
Banii incasati din aceste taxe ar urma a fi folositi pentru investitii in infrastructura rutiera.
Arterele vizate de municipalitate pentru introducerea acestei taxe ar fi tronsonul cuprins intre Piata Unirii si Piata Victoriei, respectiv Bulevardul I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. General Gh. Magheru - Bd. Lascar Catargiu. Soferii platesc, la ora actuala, o taxa anuala pentru a circula pe drumurile nationale, impusa de Ministerul Transporturilor. Taxa - denumita rovinieta - este platita anual si are o valabilitate de 12 luni incepand cu data achitarii taxei. Cuantumul rovinietei este de 24 de euro pentru autoturismele non-Euro, 21 de euro pentru modelele care respecta normele de poluare Euro I, respectiv 16,8 euro pentru Euro II. @N_