Prima tipografie cu capital privat din Constanta a aparut in 1991, an in care, pentru majoritatea intreprinzatorilor, a face afaceri insemna sa comercializezi produse de proasta calitate din Turcia. Atunci, patru tineri au avut curaj sa intre intr-o afacere noua: tipariturile. De la un singur angajat, HIG Muntenia, caci despre ea este vorba, a ajuns sa dea de lucru, in prezent, la 140 de oameni. "Ideea crearii unei tipografii a izvorat din dragostea de frumos, de carte. Banii pentru demararea afacerii s-au obtinut nu din comert cu produse turcesti, ci prin credite bancare", spune Romeo Hanti, managerul HIG Muntenia, unul dintre fondatorii societatii. Pentru actualul patron, anii 1990-1991 au fost plini de oportunitati. El spune ca in perioada respectiva toate afacerile erau rentabile daca puneai suflet si stiai sa le faci. Comunismul lasase o piata virgina, iar cineva trebuia sa fie deschizator de drumuri. "Sita" tranzitiei a cernut graul de neghina, astfel incat au ramas pe piata numai cei care au stiu sa raspunda cat mai exact cerintelor din ce in ce mai exigente ale clientilor. Patronul care munceste 16 ore pe zi Inceputurile au fost, ca in toate cazurile, pline de entuziasm. Se muncea 16 ore pe zi pentru a raspunde primelor comenzi. Tipografia a produs carti de vizita, fluturasi, formulare administrative, iar asociatii erau mereu in cautare de noi clienti. Ritmul de lucru autoimpus era draconic: 16 ore pe zi. Din cei patru asociati, in prezent au mai ramas numai doi. Desi pare de necrezut, acum, cand lucrurile sunt asezate si cand tipografia nu mai are un singur angajat, ci 140, managerul munceste tot 16 ore pe zi. Munca asidua este, se pare, un ingredient obligatoriu al succesului in afaceri. De la chirie la proprietate Investitiile in tipografie s-au facut treptat, pe masura ce afacerea se extindea. Una dintre cele mai importante decizii a fost achizitiona