Societe Generale are planuri mari in ceea ce priveste BRD, filiala sa din Romania. Mai precis, deschiderea in 2006 a inca 200 de agentii in Romania. Ceea ce ar insemna o retea cu 60a mai mare la finele anului, daca ne raportam la numarul actual de agentii ale bancii - 330.
Planurile Societe Generale au fost dezvaluite in China, la Pekin, de directorul diviziei internationale de retail, Jean Luis Mattei. El a precizat ca „mai sunt multe de facut in Europa Centrala si de Est". Alaturi de Romania, banca franceza urmareste si consolidarea pozitiei din Rusia. Insa numarul de sucursale ce vor fi deschise aici este mult mai mic - intre 20 si 40.
Una dintre motivatiile din spatele interesului Societe Generale pentru Romania este profitabilitatea extrem de mare de pe aceasta piata. In 2004, profitul BRD a crescut cu 55a, oferind actionarilor unele dintre cele mai mari castiguri din regiune, raportat la valoarea unei actiuni.
Agentii cu costuri minime
Reprezentantii din Romania ai BRD au explicat ca expansiunea bancii se va baza in special pe agentii mici, numite BRD Express. Avantajul acestora sunt costurile reduse. Deschiderea unei astfel de reprezentante costa, in medie, 100.000 de euro, dupa cum anunta directorul general adjunct al bancii, Sorin Popa, in momentul lansarii proiectului. Mult sub costurile deschiderii unei sucursale mari.
Agentiile BRD Express au un numari mic de angajati si sunt amplasate in general acolo unde potentialii clienti ai bancii traiesc sau muncesc. In sucursale sunt oferite produse de baza pentru persoanele fizice - carduri, conturi si credite. Insa nu este exclusa si oferirea de produse destinate firmelor, spune Traian Traicu, purtator de cuvant al BRD.
Potrivit acestuia, deschiderea celor 200 de unitati ar putea dura mai mult decat au anuntat francezii, un termen mai realist