In acceptiunea larga a termenului, buy-back cuprinde operatiunea de cumparare a unui automobil rulat de catre o firma specializata in vanzarea de masini. Contravaloarea vehiculului poate constitui apoi avansul pentru o masina noua. In sensul initial, buy-back era, practic, rascumpararea pe care se obliga sa o faca dealerul inca din clipa in care iti vindea o masina noua.
Important este insa faptul ca ambele tipuri de operatiuni se extind in Romania, astfel ca proprietarii de masini nu mai trebuie sa umble prin targ pentru a-si vinde automobilul.
Anunturi la ziar, samsari cu priviri alunecoase, zile pierdute prin targ. Aproape orice roman a trecut prin cosmarul provocat de vanzarea masinii. Cresterea pietei second-hand a facut insa ca si acest segment sa atraga interesul marilor dealeri de autovehicule, astfel incat sa dezvolte structuri specializate in cumpararea masinilor uzate de la propriii clienti ori de la alte persoane interesate.
Serviciile de buy-back au aparut cu multi ani in urma, in tarile dezvoltate. Dealerii specializati in anumite marci ofereau clientilor, in momentul cumpararii unei masini noi, garantia rascumpararii acesteia in orice moment in care se dorea acest lucru. Singura conditie pe care masina trebuia sa o indeplineasca era aceea de a fi in stare buna de functionare.
Clientul stia in acest fel ca si dupa numai 24 de ore de la cumparare putea returna masina dealerului, evident, la un pret ceva mai mic, pentru a-si cumpara alta noua. De fapt, traducerea termenului inseamna simplu „rascumparare". Ulterior, termenul a fost preluat si de firmele care comercializeaza doar masini second-hand.
Afacerea acestora este bazata pe o simpla cumparare de pe piata a vehiculelor uzate, indiferent de marca si de locul cumpararii, acestea urmand a fi revandute dupa o verificare tehnica si eventuale repa