Febra alegerilor parlamentare programate pentru aceasta primavara in Ungaria a incins serios spiritele in randul clasei politice din tara vecina.
Sensibila la critici sau autopromovarea adversarilor politici, Uniunea Civica Ungara (Fidesz), formatiunea fostului premier Viktor Orban, a acuzat recent prestigiosul cotidian britanic „Financial Times" (FT) ca „nu respecta regulile de baza ale jurnalismului" si ca ar fi luat mita de la guvernul socialist al Ungariei, condus de Ferenc Gyurcsany.
Autopromovare pe bani publici
Motivul acuzatiilor lansate de dreapta ungara la adresa unuia dintre cele mai respectabile ziare din lume l-a constituit un supliment economic despre Ungaria, publicat in decembrie de FT. In supliment, alaturi de propriile analize jurnalistice, ziarul a inclus un numar de materiale publicitare, marcate ca atare, platite de guvernul Gyurcsany si asociatia de promovare a turismului din tara vecina.
Contractul de publicitate incheiat cu FT, in valoare de circa 320.000 de euro, era insa prea valoros ca imagine pentru ca socialistii lui Gyurcsany sa nu profite de doua ori de el, indiferent de implicatii.
Asa ca, la doua zile dupa aparitia din presa straina, executivul socialist a uitat de etica sau principii, platind alti 190.000 de euro din bani publici pentru a prezenta in reclame din presa maghiara cele mai favorabile parti din materialele FT, citand selectiv din articolele jurnalistice, nu din mesajele publicitare.
Contrareclama cu doua taisuri
Autopromovarea pe bani publici a guvernului socialist a iritat Fidesz, care s-a hotarat sa reactioneze pe masura. Fara sa cheltuiasca bani de la buget, partidul lui Orban a publicat in mai multe ziare unguresti un colaj publicitar in care, sub titlul imens „MITa", afirmau ca Gyurcsany a dat FT bani publici pentru ca ziarul sa scrie ca „ung