Urmatorul miliard de posesori de telefoane mobile sau de utilizatori de internet va proveni din Africa, America Latina si Asia. Pentru cresterea profiturilor, marii jucatori din industria auto, IT, sau a bunurilor de consum mizeaza pe pietele emergente. China va deveni, pana la sfarsitul acestui deceniu, a doua mare producatoare de autovehicule, dupa SUA. Multe dintre acestea vor lua calea exportului, dar majoritatea se adreseaza consumatorului autohton. Cele mai ieftine modele costa pe pia
Urmatorul miliard de posesori de telefoane mobile sau de utilizatori de internet va proveni din Africa, America Latina si Asia. Pentru cresterea profiturilor, marii jucatori din industria auto, IT, sau a bunurilor de consum mizeaza pe pietele emergente.
China va deveni, pana la sfarsitul acestui deceniu, a doua mare producatoare de autovehicule, dupa SUA. Multe dintre acestea vor lua calea exportului, dar majoritatea se adreseaza consumatorului autohton. Cele mai ieftine modele costa pe piata chineza 4.000 de dolari, dar pe masura ce concurenta se inteteste, pretul ar putea cobori si mai jos. Toti greii industriei auto sunt prezenti pe piata chineza si se pregatesc pentru un razboi dur. Nici firmele indiene nu stau deoparte, promitand modele cel putin la fel de ieftine pentru piata autohtona ca cele din tara vecina.
In India, exista deja operatori de telefonie profitabili, care percep doar doi centi pentru costul unui minut de convorbire. Numarul conectarilor creste necontenit, analistii estimand ca, in curand, cei mai multi utilizatori de telefoane mobile la nivel global vor vorbi intr-un dialect de pe subcontinent. Daca indienii vorbesc tot mai mult la telefonul mobil, chinezii in schimb vor detrona SUA la numarul de utilizatori de internet. Pe masura ce preturile se prabusesc, urmatorul boom IT este asteptat in America