Ati incercat vreodata sa cautati ceva pe Google si, printre rezultate, sa dati de vreo pagina romaneasca, sa o accesati si sa constatati ca e, de fapt, o pagina stearsa ori una care contine cu totul altceva?
Daca da, probabil nu v-a interesat si v-ati indreptat spre alte rezultate ale motorului de cautare. Problema ii intereseaza insa pe cei care aloca bani pentru a-si face publicitate pe Internet si care constata, astfel, ca au platit pentru nimic.
Desi se afla inca la un nivel infim fata de pietele occidentale, bugetele alocate de companii publicitatii pentru diversele media online au crescut constant in Romania ultimilor ani, iar tot mai multe pagini de Internet spera sa poata trai, in perioada urmatoare, din reclame.
Unii insa, mai putin ortodocsi, incearca sa obtina acest „privilegiu" de la inceput, apeland la terti-puri care, desi nu sunt penalizate de lege, constituie "frauda" pentru cei care monitorizeaza traficul online - un fel de tiraj al publicatiilor de web.
Este vorba despre tehnicile de creare de trafic fals sau nemeritat. De cele mai multe ori, acestea nu constituie faradelegi ce pot fi pedepsite in instanta, dar constituie, dupa vorbele mai putin cuvioase ale unui reprezentant al industriei, „o ciordeala penala".
Adica un furt relativ legal, pe care majoritatea publicatiilor online din Romania l-au folosit la un moment dat in trecutul lor si la care unele dintre ele continua sa apeleze si in prezent, de la listarea de cuvinte-cheie in format invizibil, care nu au legatura cu ce contine site-ul, dar care a-trag utilizatorii programelor de cautare pe Internet, pana la furtul efectiv al tagurilor impuse de motoarele de cautare.
Multe cazuri se pot dovedi simple erori ale administratorilor de site, altele insa poarta pacatul intentiei.
Cuvant-cheie: Google
Manipularea