Primul an de transformare a raliurilor incepe, in mod traditional, cu Raliul Monte Carlo. A 74-a editie a clasicului monegasc va avea loc intre 20-22 ianuarie, iar schimbarile dorite de FIA nu au ocolit nici aceasta etapa.
Sezonul 2006 se va derula din ianuarie si pana in decembrie, cu doua luni de pauza (iunie si iulie), prefigurand astfel schimbarea calendarului din 2007. Calendarul cuprinde 16 etape din care 8 vor conta pentru P WRC si 9 pentru J WRC (Argentina fiind etapa comuna). Titlul constructorilor va fi disputat de 6 echipe, impartite in categoriile M1 si M2.
Prima dintre ele cuprinde echipele oficiale, care pot utiliza automobile ce respecta specificatiile regulamentului tehnic 2006 si a caror prim pilot trebuie sa efectueze toate etapele si sa fie nominalizat inainte de inceperea sezonului.
In acest an vor concura 3 asemenea echipe: Kronos Total Citroën (Sebastien Loeb), BP Ford World Rally Team (Marcus Gronholm) si Subaru World Rally Team (Petter Solberg).
In categoria M2 se afla echipele private (mai bine spus semiprivate) care trebuie sa efectueze intre 10 si 16 etape si care pot utiliza automobile cu specificatia 2005 sau mai vechi. Diferenta tehnica dintre cele doua categorii este ca regulamentul 2006 interzice diferentialele electronice fata si spate, racirea motorului cu injectie de apa si racirea cu apa a intercoolerului.
In "grupul" M2 se afla OMV Peugeot Norvegia (cu Manfred Stohl nominalizat la toate etapele), Red Bull Skoda Team si Stobart VK M-Sport Ford Rally Team, ele fiind obligate sa-si anunte pilotii doar la inscrierea in fiecare etapa.
Calvarul mecanicilor: doua raliuri cu aceleasi parti tehnice
O alta schimbare tehnica o reprezinta utilizarea acelorasi parti tehnice la doua raliuri consecutive. Daca in 2005 acest lucru a privit numai motoarele, acum echipele vor trebui sa resp