Romanul Escu o iubeste pe Esca, se inchina la micul ecran, crede in adevarul telejurnalelor si voteaza cum ii spune televizorul
Asa ne arata sondajul anual, realizat la cererea UPC, care studiaza perceptia populatiei fata de televiziune in 14 tari europene.
Televiziunea este noua religie pentru romani. Lipit de fotoliu, cu ochii si urechile spre micul ecran, romanul Escu o asteapta pe romanca Esca (Andreea), singura femeie care vine punctuala la intalnire si care spune adevarul. Adevarul stirilor TV. Un adevar care este mai puternic la Pro TV sau la Antena, decat la TVR.
Romania este singura tara unde increderea in stirile de la televiziunile private este mai mare decat in cele de la televiziunea publica. Cam asa arata profilul romanului mediu consumator de televizual potrivit sondajului anual realizat de UPC in 14 tari europene.
Sondajul de testare a atitudinii europenilor fata de televiziune pune mai multe probleme. Intre altele, credibilitatea si modul in care acest mediu de informare influenteaza opiniile politice sau religioase sau modul in care percep micul ecran diferitele grupe de varsta.
Studiul realizat de Research International se bazeaza pe mai mult de 6.000 interviuri in toate tarile europene in care UPC furnizeaza servicii de cablu: Olanda, Franta, Elvetia, Austria, Irlanda, Norvegia, Suedia, Belgia, Romania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si Slovenia.
In Romania cercetarea s-a efectuat prin interviuri directe pe strada, in diferite locuri din tara, pe un esantion total de 450 de respondenti.
Privatele, peste publice
Cat timp petrec oamenii in fata zeului TV? Varstnicii mai mult, tinerii mai putin dar in mod sigur 82% dintre europeni se uita la televizor in fiecare zi. Aproape treisferturi dintre francezi petrec zilnic peste doua ore in fata micului ecran in