Marca latina a grupului Volkswagen AG, SEAT, este in continua expansiune economica si teritoriala. Dupa ce au fost lansate pe piata mondiala noile modele Toledo si Leon, inspirate ca design din celebrul concept "Salsa", compania va beneficia, in urmatorii trei ani, de investitii majore. Peste 700 de milioane de euro vor fi cheltuiti pentru dezvoltarea infrastructurii, a serviciilor si a calitatii produselor SEAT. "Aceasta decizie va ajuta decisiv programul, prin intermediul caruia se va construi o noua companie, orientata catre servicii ireprosabile pentru clienti, competitivitate si profit in viitor. Suportul actionarilor nostri este esential pentru asigurarea unui viitor mai bun pentru SEAT", a declarat dr. Andreas Schleef, presedintele companiei iberice.
Pentru noul model SEAT Leon, compania a investit 500 milioane de euro. Aceasta a inclus dezvoltarea si adaptarea procesului de productie pentru lansarea pe piata. Din suma totala dedicata acestui model pentru intreaga faza de dezvoltare, aproximativ 350 milioane de euro au fost cheltuiti pentru adaptarea procesului de productie in cadrul uzinei SEAT de la Martorell, Spania. Restul sumei a fost alocata pentru cercetare si dezvoltare.
SEAT se extinde foarte mult si in Romania, unde marca spaniola capata anual o notorietate din ce in ce mai mare. Anul trecut au fost deschise 3 centre auto construite conform SEAT concept: AltoSyncro Bucuresti, Dona Craiova si Ena Galati. Pentru 2006 sunt prevazute investitii majore in infrastructura SEAT la nivel national. Vor fi inaugurate 9 centre auto care vor respecta conceptul marcii avand in componenta atat showroom, cat si service. Acestea inlocuiesc centrele vechi din tara, in timp ce Capitala va beneficia de deschiderea noului centru auto Porsche Bucuresti Vest 2. Reteaua SEAT cuprinde in acest moment 18 centre (dintre care 10 construite conform conceptului si sta