Dupa ce au reusit, in sfarsit, in anul 2005, sa arate ca au de spus un cuvant pe piata, operatorii alternativi de comunicatii electronice isi dau silinta ca in acest an sa confirme tendinta si sa castige cat mai multi clienti noi pe piata. Fie ca e vorba de clienti care nu au mai avut telefon pana acum, fie ca e vorba de clienti ai altor companii, precum Romtelecom.
Acest avant de a castiga noi clienti si de a-si majora cifra de afaceri nu se face insa mereu in limitele impuse de legi sau de regulile nescrise ale unei competitii corecte.
Un exemplu este acela al grupului RCS&RDS, unul din principalii furnizori de servicii de cablu TV, Internet si telefonie, care face publicitate inselatoare tarifelor pe care le practica prin intermediul serviciului rds.TEL, uitand sa actualizeze pe pagina sa web tarifele competitorului sau Romtelecom, valabile de la data de 3 ianuarie 2006.
Astfel, pe pagina sa web, rds.TEL le prezinta celor interesati o comparatie a tarifelor sale fata de cele ale concurentei, cu scopul evident de a convinge actualii clienti sa nu renunte la serviciile sale, iar pe cei care nu sunt sa treaca la rds.TEL.
11 tarife mai mici ale Romtelecom, un motiv plauzibil pentru "scaparea" rds.TEL
De ce nu se grabeste rds.TEL sa actualizeze tarifele Romtelecom oferite spre comparatie actualilor sau potentialilor clienti nu este de mirare: o comparatie intre vechile si actualele tarife Romtelecom arata ca doar cinci dintre tarifele pentru apelurile internationale au crescut, in timp ce nu mai putin de 11 au fost diminuate. Scadere ce reduce avantajul oferit de rds.TEL in fata Romtelecom si pe care grupul RCS&RDS nu doreste sa o mediatizeze, desi a ales sa le ofere clientilor si potentialilor clienti tarifele Romtelecom pe pagina sa web. Cu toate obligatiile ce decurg de aici.
Legea sanctioneaza asemenea practi