Televiziunile cu public "tinta" au agitat piata TV. Statiile comerciale generaliste au obosit si au recurs la o reteta facila: manelizarea diverstimentului si a stirilor.
2005 a fost "anul nisei" in televiziune. Clientii publicitari si-au orientat bugetele catre televiziunile cu un public foarte bine definit, pe fondul oboselii posturilor generaliste.
Realitatea TV si-a consolidat pozitia, Antena 3 si N 24 s-au lansat drept concurenti, posturile muzicale au devenit suporturi eficiente pentru publicitari, managementul lui Sport TV a fost preluat de grupul Pro, Telesport s-a straduit sa-si mareasca acoperirea, intrand pe sistem pay-TV, Jetix si Minimax pe segmentul pentru copii, Pro Cinema si-a stabilizat grila, s-a relansat Senso TV si a aparut Partener TV, o televiziune specializata in informatii de afaceri.
2005 a fost anul telenovelelor si serialelor romanesti. Dupa succesul "Numai iubirea" (Acasa TV), producatorii au prins curaj si, in toamna, au venit cu noi titluri pe Antena 1, Pro TV, National TV si Acasa TV.
2005 a fost anul manelistilor. Cruciada lor a invadat nu numai programele de divertisment, unde sunt invitati in permanenta, ci si talk-show-urile si programele de stiri. Apogeul a fost atins in noaptea de Revelion, cand oastea lui Guta, Vijelie si Adi Minune a cucerit Antena 1 si Pro TV. Singura reduta care a rezistat tentatiei ratingului de manelisti a fost televiziunea publica.
O bila alba pentru TVR. 2005 a fost anul in care au murit talk-show-urile. Marius Tuca si-a pus bretelele in cui, Radu Moraru (B1 TV) si Madalin Ionescu (National TV) s-au intrecut cu invitati si teme care mai de care mai nastrusnice, multe apropiate spiritual de OTV, Dan Diaconescu si-a nevrozat publicul cu obsesia lui pentru "crima din Primaverii".
Talk-show-urile de la Realitatea TV, mult mai serioase, nu a