Sfirsitul de an cinematografic a stat, la Hollywood, sub semnul duelului dintre doua megaproductii adventure-fantasy. Turnirul contemporan al incasarilor a adus in prim-plan doi eroi deja absorbiti de istoria filmului – King Kong si leul Aslan, adevaratul conducator al fantasticei Narnia, un nou wonderland imaginat de C.S. Lewis. Dar, cum traim vremuri „recente“, iar istoria (fie ea si cinematografica) e de mult postistorie, orice simulacru (a se citi remake) merge ca uns la un public nou, al momentului, neinteresat de „metanaratiuni legitimatorii“, dar avizi dupa Poveste.
[cititi articolul integral in Observator cultural nr. 47 (304)]
Sfirsitul de an cinematografic a stat, la Hollywood, sub semnul duelului dintre doua megaproductii adventure-fantasy. Turnirul contemporan al incasarilor a adus in prim-plan doi eroi deja absorbiti de istoria filmului – King Kong si leul Aslan, adevaratul conducator al fantasticei Narnia, un nou wonderland imaginat de C.S. Lewis. Dar, cum traim vremuri „recente“, iar istoria (fie ea si cinematografica) e de mult postistorie, orice simulacru (a se citi remake) merge ca uns la un public nou, al momentului, neinteresat de „metanaratiuni legitimatorii“, dar avizi dupa Poveste.
[cititi articolul integral in Observator cultural nr. 47 (304)]