Consumul de apa minerala imbuteliata la nivel mondial va creste in mod spectaculos in urmatorii cinci ani, depasindu-l cu mult pe cel de bauturi racoritoare carbogazoase, iar Nestle, Danone si PepsiCo vor fi liderii de piata, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Zenith International. In Romania, situatia nu coincide intocmai cu tendintele internationale.
Potrivit un studiu al companiei Canadean, anul trecut, bauturile racoritoare au fost la mare cautare, pe anumite segmente existand cresteri de peste 40%. In schimb, consumul de apa minerala de anul trecut a fost modest, cu putin peste cel inregistrat in 2004, pe fondul unui an mai putin calduros.
„Peste tot in lume, se poate observa orientarea din ce in ce mai puternica spre consumul de apa minerala, pe de o parte pentru ca este mai accesibila, dar si datorita inclinatiei crescande spre produse ce ofera garantii pentru sanatate", a declarat Gary Roethenbaugh, director de cercetare in cadrul Zenith International.
Zenith International estimeaza ca in urmatorii cinci ani s-ar putea vorbi chiar despre inceputul unei noi ere pentru piata bauturilor racoritoare, avand in vedere conceptele din ce in ce mai raspandite legate de sanatatea produselor.
Cresterea de consum va produce mari beneficii pentru Danone si Nestle ale caror branduri Evian si Volvic, respectiv Vittel, sunt deja arhicunoscute. Danone detine in total patru dintre cele mai importante branduri din lume iar Nestle, doua dintre ele.
Gigantii PepsiCo si Coca-Cola, chiar daca isi datoreaza pozitiile de top productiei de bauturi racoritoare, s-au vazut nevoiti, avand in vedere noile tendinte, sa scoata pe piata si alte produse decat variantele traditionale. PepsiCo pare a se fi descurcat destul de bine cu cele doua branduri Aquafina si Propel.
Cat despre Coca-Cola, specialistii de l