Comandamentul Central de Iarnă din Ministerul Transporturilor are, de fapt, patru birouri cu patru subcomandamente - pentru traficul naval, aerian, drumuri naţionale şi feroviar. Deşi într-o Comandamentul Central de Iarnă din Ministerul Transporturilor are, de fapt, patru birouri cu patru subcomandamente - pentru traficul naval, aerian, drumuri naţionale şi feroviar. Deşi într-o organizare mai veche exista un secretar de stat răspunzător cu coordonarea tuturor, acum toate datele le centralizează - benevol - cei de la drumuri. Când sunt situaţii deosebite, şefia comandamentului e preluată de ministrul transporturilor. Despre modul cum gestionăm iarna şi dacă nu cumva iarna ne gestionează pe noi, am discutat cu Adrian David, şeful dispeceratului din cadrul Administraţiei Drumurilor Naţionale: - Care e situaţia din teren în momentul de faţă? - Dacă vorbim de drumuri, în momentul de faţă avem o porţiune de drum, pe DN 67C, între Novaci şi Rânca, unde se circulă cu greutate, pe jumătate de cale. Se lucrează în continuare la lărgirea drumului, deoarece zăpada e în zonă cam de 1 metru. Drumul face legătura spre Rânca, o staţiune, şi ne aşteptăm să fie aglomerat în weekend. Asta e singura problemă în momentul de faţă. În zonele montane mai sunt sectoare cu zăpadă de 1 - 3 cm - ce rămâne sub lamă -, dar nu avem semnalizate zone cu polei. Am avut viscol în Moldova - Suceava, Bacău, Iaşi, Neamţ - , vântul a bătut cu putere, dar fără blocarea drumurilor. Nici zăpada n-a fost mare. N-au fost probleme nici pe calea ferată - poate mici întârzieri -, nici aeroporturi închise. Vineri dimineaţă au fost închise Portul Midia şi Portul fluvial Constanţa-Sud, dar după-amiază s-au redeschis, rămânând închise doar Bara şi Canalul Sulina. - Ce recomandări aveţi pentru automobilişti? - În primul rând, recomandăm conducătorilor auto să nu plece la drum până nu sună la dispecerat, la telef