Daca, timp de mai multi ani, „cartierul general" al Mol Romania a fost la Cluj, extinderea afacerii, prin preluarea benzinariilor Shell, a impus consolidarea unei echipe manageriale si la Bucuresti. Va functiona insa si biroul de la Cluj.
Aceasta nu este insa singura noutate in activitatea desfasurata de companie in Romania. La doar 34 de ani, Zsolt Szalay a reusit sa ajunga personajul-cheie al afacerilor in Romania ale grupului petrolier din Ungaria.
Numirea in functie i-a schimbat, intr-o oarecare masura, stilul de viata, dar spune ca s-a adaptat usor pentru ca, din pozitia de director de marketing la aceeasi companie, vizita Romania „in general cam o data la doua luni". Ii va fi si mai usor cand familia va veni la Bucuresti, unde vor locui impreuna pe perioada mandatului.
Nu intentioneaza sa faca restructurari in cadrul companiei, intrucat considera ca acestea au avut loc odata cu preluarea benzinariilor Shell. Nici nu si-a adus o echipa de la Budapesta cu care sa lucreze.
Crede ca este de datoria angajatilor din Romania sa stie ce se intampla pe plan local si sa-si asume responsabilitatile.
EVZ: Companiile petroliere care activeaza in Romania au obtinut profituri neasteptate anul trecut. Cum a fost 2005 pentru Mol Romania?
Zsolt Szalay: Este foarte devreme pentru a se spune daca Mol a obtinut profit in Romania, dar anul 2005 a fost unul de succes deoarece s-a finalizat rebrenduirea celor 59 de statii achizitionate de la Shell, am lansat produse noi, cum sunt carburantii Evo si cardurile multibonus, ceea ce nu are niciun competitor al nostru. Si in 2006 avem in vedere toate oportunitatile.
Intentionati sa faceti achizitii noi pe piata romaneasca anul acesta?
Asa cum am anuntat, Grupul Mol este interesat sa participe la privatizarea Romgaz. Stim ca acum se discuta despre oportunitatea privat