Peste citeva saptamini va incepe constructia celui de-al doilea pod peste Dunare, la Calafat. Afacerile in zona, mai ales cele imobiliare, au explodat deja, in asteptarea unei noi legaturi terestre intre Romania si Bulgaria. Construirea podului costa 240 de milioane de euro.
In anul 2000, la Bucuresti la fost semnat Acordul intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind construirea unui nou pod peste Dunare. Acordul a fost ratificat un an mai tirziu, iar in 2004, la licitatie au fost invitate toate tarile UE, plus Romania, Turcia si Bulgaria.
In cele din urma, s-a decis ca proiectul sa fie cofinantat de UE, prin programul ISPA, Banca Europeana de Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutul German de Credite pentru Reconstructie.
Construirea podului necesita un buget de aproximativ 240 de milioane de euro, cea mai mare parte a sumei, aproximativ 200 de milioane, urmind sa fie oferita Bulgariei, tara care se va ocupa efectiv de construirea podului.
42 de milioane de euro
Proiectul de infrastructura pentru malul romanesc al Dunarii valoreaza 42 de milioane de euro, incluzind caile rutiere (4,6 milioane de euro), posturile de control in vama (6,6 milioane de euro) si modernizarea caii ferate intre Craiova si Calafat (18,6 milioane de euro).
Podul Calafat - Vidin va fi cel de-al doilea pod peste Dunare, dupa Giurgiu - Ruse si este considerat ca fiind „veriga lipsa" din Coridorul IV Paneuropean de Transport, conectind orasele Dresda/Nürnberg - Praga - Viena/Bratislava - Budapesta - Arad - Bucuresti - Constanta/Craiova - Sofia - Salonic/Plovdiv - Istanbul.
Podul va avea o sosea cu doua benzi de circulatie pe sens si o cale ferata dubla. „S-ar putea sa fie o sansa pentru judetul Dolj, care va deveni o zona de trafic accentuat si, astfel, va atrage mai multe inv