Piata autovehiculelor noi s-a dezvoltat extrem de puternic in 2005, potrivit unui comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Cresterea pietei auto s-a datorat unor factori favorabili precum introducerea cotei unice de impozitare, aprecierea monedei nationale, sistemul de credite promovat de banci, care au generat venituri suplimentare multor romani. Asfel piata totala de automobile a crescut cu 41,7% in timp ce segmentul de autoturisme cu 48,5%, ajungan
Piata autovehiculelor noi s-a dezvoltat extrem de puternic in 2005, potrivit unui comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Cresterea pietei auto s-a datorat unor factori favorabili precum introducerea cotei unice de impozitare, aprecierea monedei nationale, sistemul de credite promovat de banci, care au generat venituri suplimentare multor romani.
Asfel piata totala de automobile a crescut cu 41,7% in timp ce segmentul de autoturisme cu 48,5%, ajungandu-se la un total de 256 414 autovehicule, dintre care 215 532 autoturisme.
Cea mai puternica crestere s-a inregistrat la clasele mici unde influenta factorilor favorabili specifici anului 2005 s-a manifestat cel mai pregnant. Totusi nici la clasele de autoturisme mari rezultatele nu au fost modeste, inregistrandu-se cresteri de 25-35%.
Piata auto este in continuare dominata de autoturismele din productia nationala, dar cresterea vanzarilor la aceasta categorie a fost de 30,5%, comparata cu cresterea de 75,5% inregistrata la autoturismele din import. Astfel ponderea autoturismelor romanesti a scazut la 52%, fata de 60%