Vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca au crescut anul trecut cu 48,5%, la 215.532 de unitati, in pofida unei restrangeri cu 11% a cererii in luna decembrie, de 17.565 unitati comercializate, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Cererea pentru autoturismele din productia interna s-a majorat cu 30,5%, ajungand la 113.489 unitati, la modelele de import cresterea fiind de 75,5% (102.043 unitati). Vanzarile de automobile Dacia au urcat la 93.084 de unitati, iar Daewoo Automobile Romania a raportat 20.380 de unitati comercializate. Pe segmentul masinilor de import, cea mai semnificativa dezvoltare a avut-o clasa A (mini), in crestere cu 138,2%, la 1.858 de unitati, pe cand clasa B (mica) s-a dublat, ajungand la 37.851 de unitati. La clasa C (compacta), cu cea mai mare pondere in vanzarile de autoturisme de import, a fost consemnat un salt de 81,7%, pana la 39.993 unitati. Clasa D (segmentul mediu) a urcat cu 28,6%, ajungand la 11.134 de unitati, crestere apropiata de cea a clasei E (premium), cu un avans de 24,9%, la 1.177 unitati. Cererea pentru masini de lux (clasa F) a crescut cu 35,3%, anul trecut fiind achizitionate 253 de astfel de autoturisme, in timp ce segmentul SUV s-a dezvoltat cu aproape 65%, atingand 7.725 de unitati. Vanzarile de monovolume au stagnat, cele 1.680 de unitati vandute reprezentand o crestere de doar 1,3%.
256.414 unitati comercializate
Clasamentul pe marci de import a suferit unele modificari, insa pe primele pozitii s-au plasat, ca si in 2004, Renault, cu 21.820 de unitati si Skoda, cu 14.806 unitati. Ambele marci au marcat o dublare a vanzarilor, respectiv 102% pentru constructorul francez si 95,6% pentru Skoda. Pe locul al treilea se pozitioneaza Volkswagen cu 11.693 unitati si o crestere de 82,1%, care a contribuit la avansul cu o pozitie a marcii german