Anul 2005 a fost unul de exceptie pentru intreaga piata auto din Romania. Unul din motivele principale ale acestei cresteri il constituie succesul de care s-a bucurat Dacia Logan.
Exportul de autoturisme romanesti a inregistrat o crestere de 200% iar productia nationala a beneficiat de asemenea de o dezvoltare de 60%, se arata in raportul anual dat publicitatii de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Principalele cauze ale acestei evolutii sunt, potrivit APIA, succesul de care s-a bucurat introducerea cotei unice de impozitare, intarirea monedei nationale in fata euro, care au dus la o scadere a preturilor exprimate in lei la vehiculele de import si nu in ultimul rand schimbarea politicii bancilor comerciale in ceea ce priveste acordarea de credite pentru populatie.
Anul trecut a fost a cincilea an consecutiv de crestere a pietei auto incepand cu 2001. Comparativ cu 2000 vanzarile totale de autovehicule noi au fost de trei ori mai mari. Aceste rezultate plaseaza Romania pe locul doi in regiune, dupa Polonia, tara care are o populatie de doua ori mai mare decat a Romaniei.
Vanzarile de autoturisme noi au atins o medie de 1/100 de locuitori, comparativ cu Ungaria 1/54, Cehia 1/78 si Polonia 1/153.
Piata autovehiculelor comerciale a inregistrat la randul ei o restere de peste 13%, in timp ce vanzarile de autobuze si minibuze au crescut cu 37%.
Topul Vanzarilor
Cea mai vanduta marca auto ramane Dacia, cu 93 de mii de unitati vandute, urmata de Daewoo Matiz si Renault Clio. Pe locurile urmatoare se situeaza Renault Megane, Daewoo Cielo si Skoda Octavia. Vanzari foarte bune s-au consemnat si la Chevrolet Kalos, in pofida faptului ca acest model este fabricat in afara Europei si Volkswagen Passat, un model de clasa superioara.
Autoturismele Diesel au pre