Google se plaseaza pe prima pozitie in topul mondial al celor mai cunoscute marci, depasind invingatorul din 2004, compania Apple, pozitionata in 2005 pe locul secund, potrivit unui sondaj realizat de publicatia online Brandchannel.com.
Lupta pentru prima pozitie se duce an de an intre Google si Apple. In ultimii patru ani, Google si Apple si-au impartit pe rand pozitia de lider. Ambele companii au incercat si in 2005 prin inovatii tehnologice sa castige cat mai multi utilizatori si implicit sa isi imbunatateasca imaginea.
Cele mai influente 5 branduri la nivel global
Anul 2005 a adus o schimbare in ceea ce priveste ocupantul locului intai. Google a fost votat cel mai influent brand, detronand astfel Apple care ocupase prima pozitie in 2004. Aproximativ 39 % din respondentii sondajului au optat pentru cel mai mare motor de cautare din lume. In anul care s-a incheiat, Google, brand-ul cu cel mai mare impact, a lansat pe piata mai multe produse destinate utilizatorilor sai, unul dintre acestea fiind Google Video, serviciu care permite cautarea si achizitionarea unor episoade din cele mai populare seriale de televiziune sau videoclipuri.
Producatorul american de echipamente IT Apple s-a situat pe pozitia a doua, la o distanta foarte mica de cei de la Google. Playerul de muzica digital iPod al celor de la Apple s-a vandut numai in ultimele trei luni ale anului 2005 in peste 14 milioane de unitati, aducand un important capital de imagine companiei si o crestere a profitului de 121,5 % fata de perioada similara din 2004.
Compania furnizoare de servicii de telefonie prin Internet, Skype, s-a situat pe pozitia a treia in preferintele publicului. Surprinzator este faptul ca eBay, cel mai mare site de licitatii online din lume, care a anuntat in septembrie anul trecut ca va achizitiona Skype pentru 3,3 miliarde de euro, s-a clasat doar pe pozitia