La galeria mare din Cluj-Napoca s-a deschis Salonul de grafica si arte decorative, ilustrand convingator preocuparea artistilor genurilor respective pentru desavarsirea profesionala, abordarea unor tehnici variate si a unei tematici de o mare diversitate. Lucrarile expuse vadesc din nou, daca mai era cazul, un potential artistic al Clujului pe masura scolilor medii si superioare care functioneaza aici, cu rol de a potenta talentele reale existente in randurile tineretului si de a le forma pentru a ajunge creatori desavarsiti, recunoscuti in tara si peste hotare. Salonul este o marturie a nivelului artistic la care a ajuns astazi Cluj-Napoca, numeroase lucrari extaziindu-te prin maniera realizatorului, cromatica folosita, desenul sugestiv si tehnicile utilizate. Sunt prezenti aici 50 de graficieni si 50 de artisti decorativi. Fara a face o clasificare, exemplificam cu nume alese absolut intamplator. Graficieni: Octavian Bour, celebru de acum prin desenele sale satirice, nu se dezminte nici acum, creioanele lui colorate deschise in evantai ca niste sageti sunt indreptate spre defectele noastre; Lorincz Lehel cu "Casa din Rimetea" ne infatiseaza o casa veche, istorica prin arhitectura pastrata, asezata sub un munte impresionant. Un tablou izbutit. Radu Solovastru ne incita cu cateva lucrari color, adevarate satire, unele de-a dreptul grotesti, simboluri a atitudinii lui fata de unele moravuri. Paul Eugen, prin "Osanda demagogului", poate convinge unii oameni politici sa nu mai deschida gura cu atata usurinta etc. Iar in ceea ce priveste artele decorative, Manuela Botis cu al sau "Cerul pe pamant" si "Belsug", lucrari de o mare finete si transfigurare, sugereaza gestul crestinesc regasit in simbolul crucii. Totodata, Novak Ildiko, cu tapiseria "Fluture", innobileaza parca natura. Sau Geta Visan, cu "Mendre", realizeaza o tapiserie de mari dimensiuni, un adevarat va