Nevoia acuta de autostrazi, apa curenta sau lucrari impotriva inundatiilor justifica planurile marete ale actualei Puteri. Daca se tine de cuvant, banii cheltuiti pe aceste proiecte ar putea stimula cresterea economica din 2006. Proiectul autostrazii Transilvania va primi 500 de milioane de euro in 2006, fata de suta de milioane stabilita initial prin contract. Incepand cu acest an, vor fi initiate proiecte de mediu de 1,6 miliarde de euro, de la canalizari pana la lucrari de apar
Nevoia acuta de autostrazi, apa curenta sau lucrari impotriva inundatiilor justifica planurile marete ale actualei Puteri. Daca se tine de cuvant, banii cheltuiti pe aceste proiecte ar putea stimula cresterea economica din 2006.
Proiectul autostrazii Transilvania va primi 500 de milioane de euro in 2006, fata de suta de milioane stabilita initial prin contract. Incepand cu acest an, vor fi initiate proiecte de mediu de 1,6 miliarde de euro, de la canalizari pana la lucrari de aparare impotriva inundatiilor. Tot in 2006, debuteaza si finantarea infrastructurii rurale, cu un miliard de euro. Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), Banca Mondiala (BM), Banca Europeana pentru Investitii (BEI) sau Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) vor contribui cu peste 1,5 miliarde de euro la mai multe proiecte, ce vor debuta in perioada imediat urmatoare.
Declaratiile oficialilor privind infrastructura par a nu se mai opri. Rand pe rand, ministrii dezvaluie planuri tot mai ambitioase, iar presedintele spune chiar ca ar trebui sa ne imprumutam cu 30 de miliarde de euro pana in 2013, suma care sa dubleze ajutorul acordat Romaniei de catre Uniunea Europeana. Evident, grosul banilor s-ar indrepta catre finantarea infrastucturii.
Dar ce sanse reale