Un milion de masini din Romania sunt fie prea vechi si nefunctionale, fie au proprietari cu venituri mici, care le misca din curte sau din fata blocului atat de rar, incat considera ca nu merita sa mai plateasca polita RCA. Toate eforturile depuse de autoritati pentru cresterea gradului de cuprindere in asigurare, de la controalele intensificate ale Politiei, pana la cresterea amenzilor, nu au reusit sa ridice procentul mai sus de 75%. Mai bine decat acum trei ani, cand abia ajung
Un milion de masini din Romania sunt fie prea vechi si nefunctionale, fie au proprietari cu venituri mici, care le misca din curte sau din fata blocului atat de rar, incat considera ca nu merita sa mai plateasca polita RCA.
Toate eforturile depuse de autoritati pentru cresterea gradului de cuprindere in asigurare, de la controalele intensificate ale Politiei, pana la cresterea amenzilor, nu au reusit sa ridice procentul mai sus de 75%. Mai bine decat acum trei ani, cand abia ajungea la 50% din totalul masinilor inmatriculate, dar inca departe de cele 90 de procente pe care ni le cere Uniunea Europeana. Oficialii romani au constatat astfel ca posesorul batranei Dacii, nemiscate din curte de cativa ani, sta si el in calea unei evaluari pozitive din partea UE in mai, chiar daca nu iese pe drumurile publice fara asigurare RCA. Solutia gasita: radierea tuturor masinilor neasigurate, dupa o avertizare prealabila si dupa un interval de timp lasat la dispozitia soferilor pentru a incheia politele respective.
Masura, functionala in mai multe state europene, a fost imbratisata initial de autoritati, dupa care a inceput sa dea fiori reci oficialilor ingrijorati de sensibilitatile sociale pe care le-ar putea crea. Abandonata la finele anului trecut, necesitatea radierii masinilor neasiguratei revine acum din nou