Autoturismele noi din import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, anul trecut, circa 55.100 de unitati, numar dublu fata de 2004, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Avansul inregistrat pe acest segment intervine pe fondul cresterii, cu 75,5%, pana la nivelul record de 102.043 de unitati, a vanzarilor de autoturisme straine noi pe piata autohtona.
Totusi, ponderea leasingului in total vanzari de masini importate a scazut in comparatie cu anul 2004, de la 61% la 54%. Astfel, in 2005 preferintele romanilor s-au indreptat mai mult catre creditul bancar sau plata cu banii pe loc. "Bancile si-au adaptat ofertele la nevoile pietei, iar cel mai important lucru pentru client este sa beneficieze de solutii financiare avantajoase", a declarat presedintele APIA, Brent Valmar. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 34% (7.464 unitati), urmat de Skoda - 58% (8.548 unitati), Volkswagen - 55% (6.470 unitati), Peugeot - 20% (1.695 unitati) si Opel - 44% (2.348 unitati).
Limuzinele prefera leasingul
In cazul automobilelor din segmentul de lux si cel cu preturi situate peste medie, leasingul a fost si in 2005 instrumentul preferat pentru achizitie.
Autoturismele marca Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Hummer, Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Lincoln, Mazda, Mitsubishi si SsangYong au fost cumparate in proportie de peste 90% in acest sistem.
Automobile Dacia a raportat o pondere a vanzarilor in leasing de 17% (16.087 unitati), in crestere cu sase puncte procentuale fata de 2004, datorata in special succesului obtinut de Logan, apreciaza reprezentantii APIA.
Pentru marcile Daewoo si Aro, achizitiile au fost realizate cu plata pe loc sau prin finantare de