Cateva zeci de oameni stau cuminti in fata monitoarelor, intr-o hala de la etajul patru al cladirii Aerofina. Coleg in stanga, coleg in dreapta si in fata alti cativa. Sunt toti foarte tineri, dar par foarte responsabili. Unii vorbesc la telefon, iar altii isi plimba cu lejeritate degetele pe tastatura.
GLOBALIZARE. Cateva mii de romani muncesc in strainatate prin telefon
Cateva zeci de oameni stau cuminti in fata monitoarelor, intr-o hala de la etajul patru al cladirii Aerofina. Coleg in stanga, coleg in dreapta si in fata alti cativa. Sunt toti foarte tineri, dar par foarte responsabili. Unii vorbesc la telefon, iar altii isi plimba cu lejeritate degetele pe tastatura.
Aceasta le este meseria, pentru ca lucreaza in call-center-ul Softwin si au misiunea de a rezolva tot felul de probleme de natura tehnica sau trebuie sa ofere informatii unor persoane necunoscute, aflate la mii de kilometri departare.
Daca te iei dupa zumzetul aproape imperceptibil si dupa cuvintele bizare pe care le rosteste fiecare in legea lui, ai crede ca nu se inteleg prea bine. Dar este doar o impresie. Cativa metri mai incolo, pe scarile patate, mucurile de tigara adunate in mici grupaje de nicotina vorbesc de la sine, spunand ca, in pauza, angajatii call-center-ului comunica intre ei. Si se inteleg foarte bine vorbind in romana. Pentru ca, in rest, in timpul celor patru sau opt ore de munca nu apuca sa spuna o boaba in limba materna. In schimb, pentru ei engleza, franceza, germana, italiana sau spaniola reprezinta limba cea mai uzitata.
In cadrul Softwin functioneaza inca din 2000 unul dintre cele mai moderne Centre de Contact multilingv din Europa, unde lucreaza in jur de 250 de operatori.
Acestia asigura 24 de ore pe zi si 7 zile pe saptamana ?serviciul clienti? pentru mari companii din mai multe state europene precum Posta Franceza,