Pentru marii retaileri, unul dintre "campurile de actiune" in lupta pentru atragerea cat mai multor clienti este realizarea unor parteneriate cu banci sau societati de credit. "In 2006 vor aparea noi sisteme de creditare legate de carduri. Este vorba in primul rand de cele cobranded", spunea Dan Ostahie, CEO Altex. Urmatorul pas in aceasta directie este deschiderea de linii de credit pentru potentialii cumparatori.
Cardurile de credit, si in special cele co-branded, vor castiga din ce in ce mai mult teren. Proliferarea din ultimul timp a acestora (vezi cardul Avantaj emis de Finansbank si Bucuresti Mall, cardurile emise de BRD - Groupe Société Générale, in parteneriat cu Carrefour si Praktiker, cel emis de Banca Transilvania impreuna cu Credisson, cel al BCR realizat impreuna cu Altex sau cel emis de TBI Credit impreuna cu Cosmo) arata ca fenomenul a inceput deja sa se produca. Banca Comerciala Romana (BCR) va lansa in acest an cel putin sase carduri co-branded, in colaborare cu firmele de retail din domeniul marfurilor si serviciilor, conform declaratiei directorului Directiei Carduri a bancii, Ion Matei. "Cardurile co-branded sunt solutia de moment. Tendinta la nivel european este ca bancile sa lanseze carduri in colaborare cu marii retaileri. In general, cardurile de credit presupun un risc mai ridicat pentru banca si din acest motiv dobanda poate ajunge la 25-32%. Nivelul dobanzii pentru cardul lansat in colaborare cu Ultra PRO Computers este sub acest nivel", a mai spus Matei.
Parteneriat intre BCR si Ultra Pro
BCR a lansat, ieri, impreuna cu Ultra PRO Computers, un card in lei sub sigla Visa, care poate fi utilizat atat pe plan intern, cat si in strainatate. Limita de credit este echivalentul in lei a maximum 5.000 de euro, cu o perioada de cinci ani, iar detinatorul cardului BCR - Ultra PRO Computers va rambursa lunar doar doba