Noua eticheta in afaceri a transformat cartea de vizita intr-un "petic de carton" esential pentru imagine. Firmele care realizeaza astfel de produse ajung la o cifra de afaceri anuala de zeci de mii de euro.
Milioane de carti de vizita sunt impartite zilnic. Au aproape intotdeauna aceeasi forma si marime, dar le diferentiaza continutul si hartia pe care sunt tiparite. Cea mai mare parte a celor care le folosesc sunt persoane juridice, de la companii cu multi angajati pana la mici intreprinzatori sau chiar liber profesionisti. "Cererea pentru carti de vizita a crescut cu siguranta o data cu dezvoltarea mediului de afaceri care s-a resimtit in ultimii ani", explica Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services.
Firmele care realizeaza carti de vizita au inregistrat anul trecut vanzari de sute de mii de euro. "Anul trecut am avut o cifra de afaceri de aproape 200.000 de euro, iar incasarile din cartile de vizita au reprezentat aproape 30%", a spus Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services. "Fata de anul 2004, anul trecut au crescut vanzarile cu 500%", a explicat Robert Zimnicaru, Production Manager la Editura Profil SRL. Pentru anul acesta, el se asteapta la cresterea comenzilor cu circa 50%.
PONTURI. Succesul unei astfel de afaceri depinde foarte mult de designul cartii de vizita. Pentru a nu fi aruncata la gunoi in secunda urmatoare sau pentru a nu se pierde printre alte cateva sute de carti de vizita, aceasta trebuie sa aiba elemente care sa iasa in evidenta. De regula, cartea de vizita cuprinde numele si prenumele posesorului, functia, institutia din care face parte, adresa, telefonul, faxul de la serviciu, sigla si, cel mai important element, telefonul unde poti fi gasit tot timpul. Exista elemente care fac dintr-o carte de vizita una care sa ramana in mintea persoanei care o primeste. A devenit aproape obligatoriu tiparirea informatiilor pe a