O barja incarcata cu aproape 900 de tone de porumb s-a rasturnat in mijlocul Dunarii, luni, in apropierea Portului Bechet, din cauza conditiilor meteo nefavorabile. Interventia prompta a echipajului de pe impingatorul SPET 2 a facut posibila degajarea in timp util a senalului navigabil si a eliminat posibilitatea producerii unor accidente navale. Barja 1581, incarcata cu 892 de tone de porumb boabe, s-a rasturnat in mijlocul Dunarii, dar incidentul pare desprins dintr-o poveste cu Triunghiul Bermudelor, barja amintita dezlegându-se de doua ori din locul unde fusese amarata, pentru ca apoi sa se rastoarne. Barja „naravasa“ Un convoi compus din barjele 1581, 902 si 812, slepul 1554 si impingatorul Danube Spirit, sub pavilion românesc, apartinând armatorului North Star Shipping Constanta, transporta o incarcatura de porumb din portul sârbesc Bacico-Pabanca, având destinatia Constanta. Duminica seara, in jurul orei 22.00, convoiul a inceput manevrele de ancorare la kilometrul fluvial 681, in apropiere de Bechet. Din cauza conditiilor meteo nefavorabile - valuri de trei metri si vânt puternic, la o temperatura de minus 22 de grade Celsius - parâmele cu care era ancorata barja 1581 au cedat. Barja a plecat in aval, in deriva pe Dunare. Dupa ce a incheiat manevrele de ancorare a celorlalte ambarcatiuni din convoi, ancorate lânga alt convoi, sub pavilion ucrainean, impingatorul Danube Spirit a plecat dupa barja 1581. A recuperat-o, ancorând-o de aceasta data lânga malul bulgaresc. Considerând ca barja se afla in siguranta, Catalin Dumitrescu, capitanul impingatorului, a decis sa se intoarca la convoi. Luni dimineata, in jurul orei 9.30, barja 1581 a fost observata in timp ce se deplasa libera. Parâmele se desfacusera a doua oara, iar ambarcatiunea plutea incet, in aval. Capitania Portului Bechet a luat legatura cu alt impingator - SPET 2, sub pavilion românesc - pentru a aju