Autorităţile locale ar vrea ca metroul bucureştean să treacă din administrarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) în curtea municipalităţii. Argumentul suprem Autorităţile locale ar vrea ca metroul bucureştean să treacă din administrarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) în curtea municipalităţii. Argumentul suprem este că ministerul are sume limitate pentru derularea proiectelor la nivelul întregii ţări. Banca Mondială va finanţa, în acest an, studiul care prevede înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport (AMT). Pe lângă Metrorex, autoritatea va prelua în subordine RATB, dar şi operatori privaţi de transport.
Primarul sectorului 1 al Capitalei, Andrei Chiliman, este deranjat că şantierul din Bucureştii Noi, unde se lucrează de câţiva ani la extinderea reţelei de metrou de pe Magistrala IV, îl impiedică să desfăşoare programele de salubrizare a sectorului. "Este vorba despre o proastă gestionare. Ministerul are fonduri limitate pentru extinderea reţelei de metrou", crede edilul sectorului 1. El susţine că municipalitatea este mai interesată să mişte lucrurile, "cunoscând interesele bucureştenilor".
Bani internaţionali pentru o autoritate metropolitană
Autorităţile centrale au la dispoziţie 225 milioane de dolari printr-o finanţare a Băncii Mondiale, bani care vor asigura restructurarea întregului sector de transport din Bucureşti. Din această sumă, un milion de dolari este destinat realizării componentei de transport urban, care include şi întocmirea unui studiu pentru înfiinţarea AMT. Liviu şoavă, directorul general al Metrorex, ne-a declarat că, deocamdată, nu se cunoaşte cu exactitate modul în care va funcţiona această autoritate ori ce operatori de transport vor face parte din ea, întrucât studiul respectiv nu a fost încă finalizat. O variantă include şi CFR-ul în autoritate