O data cu integrarea in Uniunea Europeana, Romania trebuie sa realizeze harti strategice ale zgomotului si planuri de actiune pentru reducerea efectelor nefaste ale acestuia, printre care se numara pierderea auzului, insomniile si bolile cardiovasculare. In cadrul UE, nivelul maxim de zgomot este de 50 de decibeli, dar acesta ajunge frecvent in marile intersectii si aglomerari urbane la 80, chiar 100 de decibeli. Primariile vor introduce harti acustice pentru localitatile cu mai mult de 250.000 de locuitori, iar din anul 2011, pentru toate aglomerarile urbane. In aceasta prima etapa, vor fi incluse si drumurile al caror trafic depaseste sase milioane de vehicule si caile ferate din sud-estul Romaniei, unde trec mai mult de 60.000 de trenuri pe an. Orasele in care se va incepe monitorizarea vor fi Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta, Craiova, Galati, Brasov si Ploiesti. Pentru a reduce nivelul zgomotului in zonele in care acesta depaseste limitele admise, vor fi amplasate panouri fonoabsorbante, se va redirectiona traficul si vor fi extinse spatiile verzi. O data cu integrarea in Uniunea Europeana, Romania trebuie sa realizeze harti strategice ale zgomotului si planuri de actiune pentru reducerea efectelor nefaste ale acestuia, printre care se numara pierderea auzului, insomniile si bolile cardiovasculare. In cadrul UE, nivelul maxim de zgomot este de 50 de decibeli, dar acesta ajunge frecvent in marile intersectii si aglomerari urbane la 80, chiar 100 de decibeli. Primariile vor introduce harti acustice pentru localitatile cu mai mult de 250.000 de locuitori, iar din anul 2011, pentru toate aglomerarile urbane. In aceasta prima etapa, vor fi incluse si drumurile al caror trafic depaseste sase milioane de vehicule si caile ferate din sud-estul Romaniei, unde trec mai mult de 60.000 de trenuri pe an. Orasele in care se va incepe monitorizarea vor fi Bucu