|n ultimele trei luni ale anului trecut au fost cumpãrate, în întreaga lume, 244,9 milioane de telefoane mobile, conform companiei de analizã a pieţei Strategy Analytics (SA), care a anunţat cã aceste cifre reprezintã un record absolut. |n întregul an, au fost livrate 810,5 milioane de unitãţi, în creştere cu 19,1% faţã de cele 680,5 milioane vândute în 2004. SA este de pãrere cã livrãrile vor creşte cu 14,8% în anul acesta, ajungând la 930 de milioane de unitãţi, urmând sã depãşeascã un miliard de unitãţi în 2007. Nokia şi-a pãstrat postura de numãrul unu mondial pe aceastã piaţã şi chiar a înregistrat o creştere uşoarã a cotei de piaţã, de la 30,5% în 2004 la 32,7% în 2005. Motorola a înregistrat de asemenea o creştere a cotei de piaţã, de la 15,4 la 18%, îndepãrtându-se faţã de ocupantul locului trei, Samsung, care a intrat în 2006 cu aceeaşi cotã de piaţã ca în anul precedent: 12,7%. Motorola îşi datoreazã acest succes gamei de telefoane Razr V3. Ocupanţii poziţiilor patru şi cinci – LG şi Sony Ericsson – au înregistrat uşoare creşteri ale cotelor de piaţã, la 6,8, respectiv 6,3 la sutã. în 2004, aceste companii au avut cote de piaţã de 6,5, respectiv 6,2 la sutã. Ambele au livrat peste 50 de milioane de unitãţi în 2005, conform SA. Toţi ceilalţi producãtori au înregistrat un declin al vânzãrilor, scãzând de la 28,6% din piaţã în 2004 la 23,5% în 2005.(I.O.)
|n ultimele trei luni ale anului trecut au fost cumpãrate, în întreaga lume, 244,9 milioane de telefoane mobile, conform companiei de analizã a pieţei Strategy Analytics (SA), care a anunţat cã aceste cifre reprezintã un record absolut. |n întregul an, au fost livrate 810,5 milioane de unitãţi, în creştere cu 19,1% faţã de cele 680,5 milioane vândute în 2004. SA este de pãrere cã livrãrile vor creşte cu 14,8% în anul acesta, ajungând la 930 de milioane de unitãţi, urmând sã depãşeascã un miliard de