Regulamentul privind procedura de constituire, atributiile si functionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privata asupra terenurilor, a modelului si modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum si punerea In posesie a proprietarilor, a fost modificat recent. Noul act normativ, HG nr. 1832/ 2005, a fost unul din principalele subiecte ale ordinii de zi, atit a sedintei Comisiei Judetene de Fond Funciar de miercuri, cit si a intilnirii cu primarii, de ieri. Subiectul a fost supus atentiei, in ambele cazuri, de subprefectul judetului, Mircea Fudulaiche. Una din precizarile importante aduse de noul act normativ este aceea privind ordinea solutionarii cererilor. Astfel, comisia de fond funciar va solutiona In primul rind cererile ce privesc amplasamente pentru care nu s-au eliberat titluri de proprietate altor persoane, apoi cererile vor fi solutionate In ordinea primirii lor. "Potrivit acestor dispozitii, comisiile locale vor solicita persoanelor care au astfel de cereri sa prezinte schita amplasamentului sau orice alte informatii din care sa rezulte identificarea vechiului amplasament solicitat. Dupa solutionarea acestor cereri, Comisia va proceda la solutionarea celorlalte cereri in ordinea primirii lor, care se dovedeste cu numarul de ordine din Registrul special in care au fost inregistrate cererile depuse in baza Legii nr. 169/1997, Legii nr. 18/1991 republicata, Legii nr. 1/2000 si a Legii nr. 247/2005. Mai precis se va incepe cu rezolvarea cererilor persoanelor inscrise in Anexa 39 si se va continua, in ordinea depunerii, cu cererile la Legea 247", a explicat Fudulaiche.
Prea putin teren, prea multe cereri
Fiecare comisie locala de fond funciar trebuie sa intocmeasca o situatie centralizatoare privind terenurile aflate la dispozitia ei, sub semnatura tuturor membrilor comisiei, avizata