E SO2=2 * Ks * C, unde Ks este conţinutul de carburant, exprimat în masă relativă (pentru 0,1 la sută în carburant Ks este 0,1/100 = 0,001), iar C este consumul de carburant. Aceasta este doar E SO2=2 * Ks * C, unde Ks este conţinutul de carburant, exprimat în masă relativă (pentru 0,1 la sută în carburant Ks este 0,1/100 = 0,001), iar C este consumul de carburant.
Aceasta este doar una din formulele pe care trebuie să le aplice o firmă pentru a-şi putea plăti dările către Fondul de Mediu. În caz contrar, de la 1 februarie, va plăti amenzi de până la 25 milioane de lei. Declaraţiile pentru plata taxelor pentru emisiile de poluanţi în atmosferă, cum sunt numite oficial, trebuie depuse la Administraţia Fondului de Mediu, unde funcţionarii refuză să-i ajute pe contribuabili. Pentru un an întreg, suma de plată este între 50.000 de lei şi 600.000 de lei la firmele cu parc auto. N-ar fi o povară prea mare, dar problemele apar la calcul. Formulele matematice ar da bătăi de cap chiar şi unui absolvent de matematică, iar formularele de declaraţie rivalizează cu fişele fiscale. "Metodologia de calcul este mai stufoasă", recunoaşte Cornel Brezuică, directorul Direcţiei Venituri din cadrul AFM, "dar firma trebuie să calculeze singură cât are de plată". Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, nu a popularizat în nici un fel noua taxă, probabil de teama că i s-ar putea cere să explice formulele de calcul.
Taxa pentru emisiile de poluanţi în atmosferă a fost ignorată de mai toate firmele, până în această lună. După adoptarea unei ordonanţe de urgenţă, care reglementează activitatea Fondului de Mediu, nedeclararea emisiilor maşinilor de către agenţii economici se pedepseşte cu amenzi între 20 şi 25 milioane de lei. "Până acum nu ştiam că trebuie să plătim o astfel de taxă, dar a apărut ordonanţa şi am aflat de ea. Am înţeles că Garda de Mediu este pe teren şi face prăpăd pe t