Microbuzele scolare cumparate printr-un program guvernamental pe vremea legislaturii PSD stau mai mult pe chituci, decat transporta elevii la scoala. In judetul Cluj, din cele 43 de masini de teren date fie de Ministerul Educatiei, fie de Consiliul Judetean, 80% s-au stricat in mai multe randuri.
Unele au fost puse in functiune din nou, altele se transforma, incet, incet, in rugina, iar copiii merg la scoala pe jos. Piesele de schimb se gasesc din ce in ce mai greu, asa ca, in curand, toate aceste masini vor fi scoase din uz. Deocamdata nu s-a gasit nici o solutie pentru inlocuirea acestora.
Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) dau din umeri, argumentand ca nu este treaba lor sa asigure transportul elevilor, iar consiliile locale din comunele respective spun ca nu au bani nici pentru repararea masinilor vechi, nici pentru achizitionarea unora noi.
Situatie de nerezolvat
Cea mai grava situatie se inregistreaza in comunele Frata, Ciurila si Chinteni. Microbuzele care ii transportau pe elevi s-au stricat de tot, iar piese de schimb nu se mai gasesc din cauza ca fabrica ARO de la Campulung, cea care producea aceste masini, a fost inchisa de curand. Microbuzul scolii din Chinteni e pe chituci a patra oara.
Soferul mai mult il tine in reparatii, decat duce la scoala elevii. Din pacate, deocamdata, nu s-a gasit nici o rezolvare a situatiei. Lucia Suciu, primarul din Chinteni, spune ca nu este pentru prima oara cand s-a stricat motorul masinii. "De data aceasta este insa mult mai grav pentru ca motorul nu poate fi inlocuit.
Nu il mai omologheaza nimeni de cand s-a inchis fabrica ARO, asa ca, din pacate, elevii trebuie sa mearga pe jos. Bani sa cumparam altul nu avem", a spus Suciu. In urma cu un an, consiliile judetene au t