Ateneul Român va găzdui, astă-seară, de la ora 19,00, cel de-al doilea recital din ciclul "Chitara bate toba. Istorie şi geografie", susţinut de chitaristul Maxim Belciug, cu colaborarea Ateneul Român va găzdui, astă-seară, de la ora 19,00, cel de-al doilea recital din ciclul "Chitara bate toba. Istorie şi geografie", susţinut de chitaristul Maxim Belciug, cu colaborarea Gabrielei Fara, percuţionistă a Filarmonicii George Enescu. Recitalul, dedicat muzicii baroce, reprezintă un nou popas în acea "istorie eclectică a chitarei" pe care Maxim Belciug şi l-a propus prin acest concert foileton, în patru episoade, găzduit de Ateneul Român. Primul recital, care a avut loc pe 14 ianuarie, a evocat muzica renascentistă. De data aceasta, pe scenă va fi prezentă efervescenţa barocului. Vor urma, pe 11 februarie, ritmuri latino-americane, iar pe 11 martie - muzică spaniolă. "Barocul este o perioadă aparte în istoria culturii şi civilizaţiei europene. Deşi nu-i datorăm nici o ?revoluţie? în sensul în care înţelegem astăzi revoluţiile, barocul marchează totuşi un moment de adâncă mutaţie spirituală", spune Belciug. "Debordantă şi entuziastă, efervescentă, bogat ornamentată, adeseori fantezistă, aventuroasă şi experimentală, dar mai presus de toate, expresivă, muzica barocului este chiar şi astăzi o lecţie de inovaţie pe care, personal, o recomand tuturor. şi mai ales celor care se doresc profesionişti ai ?muzicii noi?", mai spune el. Maxim Belciug este considerat a fi cel mai bun virtuoz de chitară clasică al României. A susţinut recitaluri pe mari scene din ţară şi din străinătate (Serbia şi Muntenegru, Ungaria, Austria, Franţa, Scandinavia, Italia).