Manusi liturgice (sau pontificale). Manusi confectionate din matase, cu broderie discreta, tipice cultului catolic. Erau purtate de catre episcopi sau cardinali, cu prilejul unor ceremonii, ca insemn al rangului pe care il detineau.
Melozi. Nume generic purtat de autorii imnurilor sacre, mai cunoscuti fiind Ioan Damaschinul, Cosma, Romanos, Iosif - sanctificati. Biserica rasariteana ii reprezinta fie pe pandantiv - triunghiurile sferice care fac legatura intre planul patrat al constructiei si planul circular (un turn sau o cupola) -, fie in jurul chipului Fecioarei, infatisata pe bolta Pronaosului.
Pandant (diptic). Lucrare de arta expusa simetric cu o alta piesa realizata in aceeasi tehnica si cu care formeaza, de regula, o pereche asemanatoare in ce priveste formatul si tema abordata - de pilda, compozitie sau peisaj. De precizat, ca lucrarile nu sunt identice, pandantul presupunand o completare sau o continuare a temei din prima lucrare.
Manusi liturgice (sau pontificale). Manusi confectionate din matase, cu broderie discreta, tipice cultului catolic. Erau purtate de catre episcopi sau cardinali, cu prilejul unor ceremonii, ca insemn al rangului pe care il detineau.
Melozi. Nume generic purtat de autorii imnurilor sacre, mai cunoscuti fiind Ioan Damaschinul, Cosma, Romanos, Iosif - sanctificati. Biserica rasariteana ii reprezinta fie pe pandantiv - triunghiurile sferice care fac legatura intre planul patrat al constructiei si planul circular (un turn sau o cupola) -, fie in jurul chipului Fecioarei, infatisata pe bolta Pronaosului.
Pandant (diptic). Lucrare de arta expusa simetric cu o alta piesa realizata in aceeasi tehnica si cu care formeaza, de regula, o pereche asemanatoare in ce priveste formatul si tema abordata - de pilda, compozitie sau peisaj. De precizat, ca lucrarile nu sunt identice, pandantul presupunand o completare sau