Daca pina acum angajatorii care beneficiau de subventii puteau depune documentele solicitate de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) atunci cind doreau, chiar si cu intirzieri de citeva luni, din acest an a fost introdusa o prevedere prin care ei trebuie sa faca acest lucru pina pe data de 25 a fiecarei luni, pentru luna anterioara. In caz contrar, pentru luna respectiva, ei nu vor mai primi subventii din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Aceste subventii se acorda pentru incadrarea in munca a absolventilor; a persoanelor in virsta de peste 45 ani sau parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale; a somerilor care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc, conform legii, conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de virsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata partiala si a persoanelor cu handicap, daca angajatorii nu au obligatia de a incadra in munca persoane din aceasta categorie. "Pentru a beneficia de sumele cuvenite, aferente unei luni, angajatorii care beneficiaza de subventii au obligatia de a depune documentele, pina la expirarea termenului legal pentru depunerea declaratiei lunare privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferente lunii respective. Angajatorii care nu depun documentele in termen sau le completeaza altfel decit potrivit prevederilor legale, ori cu date eronate, nu beneficiaza de sumele cuvenite, pentru luna respectiva", a precizat Simona-Ely Chioibas, director executiv al AJOFM Braila.
Reamintim ca, angajatorii care incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi ai unor institutii de invatamint sint scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadr