Unul dintre domeniile cele mai prost exploatate este publicitatea stradala. Anul trecut, din reclamele temporare, pe care si le permite orice comerciant din miile cu care se lauda economia orasului, s-a adunat o suma ridicola care nu acopera nici macar pretul pentru trei apartamente.
Veniturile la bugetul local din aceste taxe au fost de 4 miliarde de lei vechi in 2005. Ceea ce reprezinta practic echivalentul unei singure campanii de publicitate pentru un client serios. Totodata, din publicitatea stradala permanenta, afisata pe panouri amplasate pe domeniul public, Primaria a obtinut anul trecut doar 1.650.000.000 de lei vechi.
Piata de un milion de euro
In timp ce operatorii de pe piata de publicitate se plang de o multime de neintelegeri cu administratia locala, orasul este impanzit de banere pe copaci, iar veniturile din aceasta activitate sunt insuficiente. Estimarile sunt in schimb optimiste.
?Din calculele pe care le-am facut, Timisoara este o piata de publicitate de cel putin un milion de euro anual. Si vorbim despre publicitatea permanenta. Pe outdoor, orasul dispune la acest moment de 800 pana la o mie de fete publicitare ale caror suprafete variaza intre unu si 50 de metri patrati. Avem, asadar, o prima estimare de 7000 de metri patrati de spatiu outdoor. La care se adauga inca cel putin o mie de fete indicatoare de firme, care reprezinta alti 3000 de metri patrati?, a declarat consilierul PSD Horea Bacanu.
El a precizat ca, la o asemenea suprafata, veniturile din publicitatea permanenta ar trebui sa ajunga la minim un milion de euro, adica circa 35 miliarde de lei vechi. Ceea ce reprezinta de 22 de ori mai mult decat a incasat Primaria anul trecut.
Doua treimi sunt ilegale
Bacanu a apreciat ca in acest moment piata este haotica din cauza regulamentului de publicitate stradala, aparut acum un an dupa ne