Conform statisticilor, tara noastra ocupa in 2003 primul loc in Europa, cu o rata a mortalitatii de 12,81 la 100.000 de locuitori in urma accidentelor rutiere, fata de o medie europeana de 12,38. In conditiile in care numarul de microbuze aflate in trafic s-a marit de la 16.118, in 2003, la 17.771, in 2004
Anual, pe drumurile din Romania au loc aproximativ 7.000 de accidente deosebit de grave, in care isi pierd viata peste 2.400 de persoane
Conform statisticilor, tara noastra ocupa in 2003 primul loc in Europa, cu o rata a mortalitatii de 12,81 la 100.000 de locuitori in urma accidentelor rutiere, fata de o medie europeana de 12,38.
In conditiile in care numarul de microbuze aflate in trafic s-a marit de la 16.118, in 2003, la 17.771, in 2004, cifra pasagerilor a scazut considerabil. Astfel, daca in 2004, 212.474 de calatori apelau la maxi-taxi pentru a se deplasa pe diverse rute nationale, in 2005 doar 165.900 alegeau aceasta forma de transport.
Adevarate ?conserve ambulante?, dupa cum le numesc navetistii care, neavand incotro, parcurg sute de kilometri zilnic, microbuzele au inceput sa umple drumurile nationale in urma cu aproximativ sapte ani, aparand atunci ca o alternativa la transportul pe calea ferata. La preturi mai mici decat tarifele CFR si cu plecari din jumatate in jumatate de ora, acestea s-au impus pe piata. Importate ca dube de marfa si ?aranjate? ulterior pentru transportul de calatori, acestea nu intrunesc din pacate conditiile minime de securitate.
Lipsa centurilor de siguranta, transportul pasagerilor in picioare, spatiul insuficient dintre locuri, numarul mare de scaune pe o suprafata mica si sistemul artificial de prindere al acestora de podea sunt doar cateva dintre motivele pentru care orice cursa cu microbuzul este un pariu cu moartea.
Dupa tragicul accident din 29 noiembrie 2005, din