In doi-trei ani Carrefour ar putea depasi 1 miliard de euro vanzari. Metro, numarul 1 de pe piata, a trecut deja de acest nivel.
Hypermarketurile Carrefour au realizat anul trecut vanzari de 435 de milioane de euro, in crestere cu peste 64% fata de anul precedent, potrivit unui anunt al Hyparlo, cel mai mare francizat al Carrefour.
Cresterea vanzarilor primei retele de hypermarketuri aparuta pe piata locala s-a suprapus peste o accelerare puternica a consumului populatiei pe fondul exploziei creditului de consum, al veniturilor suplimentare generate de cota unica si al cresterii sumelor de bani trimise in tara de romanii plecati in strainatate.
Cu toate acestea, cresterea economica de anul trecut a fost situata sub asteptarile guvernantilor, ca urmare a inundatiilor din diferite zone ale tarii.
Statisticile macroeconomice nefavorabile nu au fost pana acum o piedica pentru francezi. De altfel, directorul general al Hyparlo, Jean Michel Arlaud, spunea ca daca s-ar fi bazat pe studiile de piata si statistici nu ar fi venit niciodata in Romania, investitiile facandu-se mai degraba din instinct.
Francezii opereaza in prezent cinci hypermarketuri Carrefour in Romania, ultimul fiind deschis in toamna anului trecut la Ploiesti.
"Cresterea vanzarilor in perimetru comparabil (cele patru magazine operationale si in anul 2004 - n. red.) si prin excluderea influentelor cursului de schimb a fost situata la 47%, sustine anuntul Hyparlo.
Cresterea puternica a vanzarilor se va mentine si in urmatorii ani, potrivit reprezentantilor companiei.
"Anul acesta vom deschide inca doua magazine, la Baneasa si la Constanta, ritmul urmand a fi mentinut cel putin la acelasi nivel si in urmatorii ani", spune FranA?ois Oliver, director executiv Carrefour Romania.
Pastrandu-si ritmul de dezvoltare a retelei