Construirea tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta, in lungime de 52,1 kilometri, va costa 1.436 miliarde de lei, adica aproximativ 370 milioane de euro, iar lucrarile vor fi finalizate in termen de 36 de luni, se arata intr-un comunicat al Guvernului. Lucrarile vor fi finantate dintr-un credit extern acordat de Banca Europeana de Investitii si, in completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Tronsonul Cernavoda - Constanta va costa mai mult decat toate celelalte cinci sectiuni ale autostrazii Bucuresti - Constanta luate impreuna, desi lungimea sa reprezinta doar un sfert din traseul total al autostrazii. Potrivit Mediafax, celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti - Constanta ("Autostrada Soarelui") necesita fonduri cu o valoare totala sub 300 de milioane de euro.
Tronsonul de autostrada Cernavoda - Constanta va costa circa 370 de milioane de euro din cauza complexitatii solutiilor tehnice, care presupun ocolirea anumitor zone si constructia a 21 de poduri si podete, afirma ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre.
"Aceasta portiune de autostrada, care va costa aproximativ 370 de milioane de euro, va fi realizata in conditii tehnice dificile, pe partea dreapta a Canalului Dunare - Marea Neagra, va traversa canalul si va ocoli viile de la Murfatlar si alte zone istorice. Pe traseul acestui tronson vor fi construite 21 de poduri si podete", a declarat Dobre agentiei Mediafax.
Potrivit ministrului, proiectul a fost expertizat de o echipa formata din specialisti romani si de reprezentanti ai Bancii Europene de Investitii, institutie care asigura cea mai mare parte din finantare.
Construirea tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta, in lungime de 52,1 kilometri, va costa 1.436 miliarde de lei, adica aproximativ 370 milioane