Directorul general al retelei Mega Image crede ca supermarketurile si-au gasit nisa lor pe piata locala, chiar in conditiile extinderii agresive a hypermarketurilor si magazinelor discount.
"Retelele de hypermarketuri si cele de magazine de tip discounter (cu preturi reduse si un portofoliu limitat - n. red.) se dezvolta foarte puternic in acest moment in Romania. Avem insa si noi, supermarketurile, argumentele noastre", crede John Kyritsis, director general al retelei Mega Image, detinuta de grupul beglian de retail Delhaize.
El spune ca preturile produselor din reteaua de supermarketuri sunt in general cu cateva procente mai ridicate decat ale celor din hypermarketuri sau magazine discounter.
"Nici nu ne propunem sa ne luptam cu aceste formate de magazine din punctul de vedere al preturilor. Aceasta nu inseamna ca nu incercam sa avem preturi bune. Dar argumentul nostru este reprezentat de valoarea pe care o oferim pentru un anumit pret si mai ales de accentul pe care il punem pe produsele proaspete", spune Kyritsis.
Produsele proaspete reprezinta 40-50% din vanzarile anuale ale retelei de supermarketuri, potrivit propriilor estimari.
"Clientii nostri merg si la hypermarketuri precum Carrefour. Daca de acolo isi cumpara cele necesare pentru o saptamana sau mai mult, in magazinele noastre vin aproape zilnic pentru produse alimentare proaspete. As putea spune din acest punct de vedere ca in cea mai mare parte a produselor nu concuram in mod direct cu hypermarketurile sau magazinele discounter", adauga Kyritsis.
Diferentele strategice dintre supermarketuri si celelalte formate de magazine se regasesc si in privinta locatiilor. "Fata de hypermarketuri avem avantajul ca putem ajunge mai aproape de client, deoarece avem nevoie de suprafete mai mici. Spre deosebire de magazinele discounter, nu achi