In urma finalizarii primului set de sondaje culturale realizat de Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii rezulta ca, in topul consumului cultural, pe langa televiziune, romanii isi indreapta preferintele catre informatia obtinuta de pe internet.
Specialistii sociologi care au efectuat studiile in privinta evolutiei indicelui vietii culturale in Romania, in termeni de infrastructura culturala publica si privata, pe de o parte, si in ce priveste comportamentul de consum cultural, pe de alta parte, au avut in vedere un esantion reprezentativ alcatuit din reprezentanti de sex feminin in proportie de 53% si din reprezentanti de sex masculin in proportie de 47%.
Dintre acestia, cele mai mari procente ca structura pe varste i-au avut in vizor pe subiectii cu varste cuprinse intre 15 si 60 de ani, grupul de varsta cel mai bine reprezentat fiind alcatuit din respondenti intre 21 si 30 de ani.
CULTURA URBANA. Una dintre temele culturale de interes pentru specialistii sociologi a fost aceea a infrastructurii culturale private, respectiv sursele de unde po-pulatia alege sa se informeze si a caror existenta nu e generata si sustinuta de institutii publice de cultura. Asa cum subliniam intr-o editie anterioara, televiziunea si radioul se afla in fruntea clasamentului de consum cultural al romanilor, atat al celor din mediul urban, cat si al celor din mediul rural. Pe locul doi se situeaza consumul cultural privat obtinut din surse electronice: 32,58% din gospodariile respondentilor sunt dotate cu un computer, 29,08% au si CD player-e, 22,96% au video player-e si 20,41% detin o tehnologie si mai moderna, respectiv DVD player-ul. De mentionat ca, spre deosebire de consumul cultural de radio si televiziune, unde diferenta procentuala dintre mediul urban si cel rural e de numai 5%, consumul de IT din mediul urban conduce detasat fata de cel rural, unde a