Pentru a-si creste baza de clienti, operatorii de cablu mizeaza pe pachetele triple-play, care includ servicii de televiziune prin cablu, Internet si telefonie. Romtelecom creste pe piata de Internet si pregateste lansarea serviciului de televiziune. Concurenta se va simti in primul rind prin scaderea preturilor.
Anul 2006 se anunta important pentru piata telefoniei fixe, dupa ce in ultimii ani cresterea numarului operatorilor de telefonie mobila a dus la scaderea bazei de clienti pentru telefonia fixa. O posibila solutie pentru cresterea apetitului romanilor pentru fix ar putea fi pachetele triple-play oferite de operatorii de cablu.
In general, acestia ofera serviciul de telefonie fixa fara plata unui abonament. Mai mult, dupa ce va oferi si televiziune prin reteaua proprie, poate chiar in acest an, Romtelecom va deveni un concurent redutabil pentru cablisti, mai ales ca numarul cererilor pentru serviciile de Internet a crescut spectaculos.
Mari dificultati se anunta pentru micii jucatori de pe piata, axati fie pe servicii de telefonie, fie pe servicii de Internet. Oricum, in perioada urmatoare, batalia se va duce pe trei fronturi: telefonie, televiziune, Internet.
Trei in unu
UPC-Astral are o oferta clara de triple-play. Cei care achizitioneaza pachetul beneficiaza de o reducere de cinci dolari, ceea ce reprezinta pretul celui mai ieftin abonament telefonic. Astfel, practic, ei platesc doar abonamentul pentru cablu si Internet, telefonul fiind gratis.
Cei de la RCS&RDS nu au o oferta specifica de triple-play, insa promotiile lor arata ca se concentreaza pe cresterea bazei de clienti ai serviciului de telefonie fixa. Astfel, cei care au abonament la televiziunea prin cablu sau Internet beneficiaza de un abonament de telefon, cu minute incluse, care este acordat in functie de tipul abonamentului